Reklama na Facebook-u. Uruchom swoją pierwszą kampanię w 20 minut!

Reklama na Facebooku to jedna z najlepszych opcji na to, aby reklamować się w sieci. Media społecznościowe zapewniają możliwość dotarcia do ogromnej liczby odbiorców oraz targetowanie czy niskie koszty i prostą obsługę kampanii. To nie jedyne plusy reklamowania się na Facebooku, z których korzystać coraz więcej osób prywatnych, dużych firm czy korporacji. Uruchomienie własnej kampanii reklamowej na FB nie jest trudne, a po krótkim zapoznaniu się z działaniem managera reklam, możemy aktywować promocję nawet w 20 minut. Czym zatem jest Facebook Ads? Jak uruchomić własną kampanię reklamową w 20 minut? Jakie korzyści daje reklamowanie się na Facebooku? Odpowiedzi na te pytania, przydatne porady oraz wskazówki prezentujemy w dalszej części tekstu.

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads o system reklamowy umożliwiający emitowanie swoich reklam na Facebook-u. W zamian za opłatę możemy wyświetlać reklamy użytkownikom. Możliwe jest to w różnej formie np. jako posty, materiały wideo czy materiał na Instagramie (Facebook daje taką możliwość). Reklamy mają charakter typowych treści dla Facebooka, dzięki czemu nie są nachalne, a wiele osób nie rozróżnia ich. Przykłady udanych kampanii w social media znajdziesz na stronie https://mediaclick.pl/reklama-na-facebooku/. Stworzenie własnej kampanii reklamowej jest proste dzięki intuicyjnemu kreatorowi. Pozwala on samodzielnie uruchomić taką kampanię bez pomocy np. agencji marketingowej. Czas uruchomienia to zaledwie kilkanaście minut. Po stworzeniu kampanii w kolejnych kilkunastu minutach nasza reklama jest sprawdzana i weryfikowana oraz aktywowana. Główny model rozliczeń to opłaty za wyświetlenie reklamy choć po wydaniu równowartości 10 dolarów w niektórych celach np. “ruch” możliwe jest rozliczanie na podstawie PPC = Pay Per Click (podobnie działa do Google Ads – zalecana lektura), czyli za każdy pojedynczy klik w nasz link reklamowy.

Utwórz reklamę – “Kampania”

7 Reklama na Facebook-u. Uruchom swoją pierwszą kampanię w 20 minut!
Aby stworzyć swoją pierwszą kampanię reklamową znajdując się na Facebook-u, musimy przejść do prawego górnego menu i wybrać opcję “Utwórz reklamy”. Po wejściu w nią zostaniemy przeniesieni do manager reklam i kreatora, który pomoże nam stworzyć reklamę.

Gdy już się tam znajdziemy w pierwszej zakładce, określamy cel kampanii reklamowej. Do dyspozycji mamy ich kilkanaście takich jak ruch, zasięg, wyświetlenia filmu czy sprzedaż z katalogu. Warto przemyśleć odpowiedni wybór i zdecydować się na najbardziej odpowiedni cel dla naszej kampanii. Dla każdego celu reklamowego dalsza konfiguracja kampanii wygląda nieco inaczej np. przy materiałach wideo mamy wiele możliwości ich ustawiania, a gdy wybierzemy cel — ruch tak wielu opcji video nie otrzymamy. Facebook wyświetlać również będzie naszą reklamę osobom, które najlepiej pasują do naszego celu. Jeśli wybraliśmy cel “ruch” i przekierowanie go na naszą wewnętrzną stronę – reklama w pierwszej kolejności trafi do osób, które chętnie przechodzą na strony zewnętrzne, a jeśli materiały wideo – reklama będzie emitowana osobom chętnie oglądającymi filmiki na portalu.

Sekcja 2 – “Zestaw reklam”

Jednym z najważniejszych miejsc w managerze reklam na fb jest sekcja “Zestaw reklam”. To w niej dokonujemy głównych ustawień reklamy takich jak budżet, harmonogram wyświetlania reklam czy targetowanie. Będąc w tej zakładce, możemy określić całościowy budżet kampanii, dzienny limit czy skonfigurować go tak, aby środki były rozdysponowywane regularnie przez cały okres trwania kampanii. Możemy w tym miejscu również umieścić przycisk wiadomości, który będzie znajdował się na reklamie i zachęcał do kontaktu z naszą stroną.

Zdecydowanie najważniejszym elementem tej sekcji jest tworzenie grupy docelowej. W podpunkcie “Odbiorcy” możemy ustawić, komu nasza reklama będzie wyświetlana. Targetowanie daje możliwość szczegółowego określania profilu osób, do których kierujemy naszą reklamę. Do takich opcji należy wiek, płeć, lokalizacja, sytuacja zawodowa, aktywność na portalu czy posiadanie pewnych przedmiotów np. danego rodzaju telefonu. Temu elementowi warto poświęcić wiele uwagi, gdyż daje bardzo duże możliwości. Wyznaczenie grupy i konkretne określenie “idealnego klienta” sprawia, że reklamy będą wyświetlane osobom, które są już wstępnie zainteresowane naszym produktem. Jeśli produkujemy drogie koszule męskie, warto określić target dla mężczyzn w wieku 20-50 lat z dużych, miast którzy np. interesują się teatrem i inwestycjami. Noszą oni zazwyczaj takie koszule i jeśli zobaczą naszą reklamę, z dużym prawdopodobieństwem kupią ich kilka. Gdy będziemy rozszerzać target, będziemy mogli powiadomić wiele osób o istnieniu naszej firmy z różnych grup np. kobiet, młodzieży czy emerytów. Bardzo ważnym elementem jest również targetowanie lokalne. Jeśli prowadzimy lokalny biznes np. ciastkarnię lub zakład szewski, warto wyświetlać reklamę naszej firmy jedynie sąsiadom lub mieszkańcom danego miasta.

Sekcja 3 – “Reklama”

Ostatnia sekcja dotyczy technicznej strony samej reklamy i jej tworzenia. W tej zakładce możemy stworzyć materiały, które będą wyświetlane na portalu społecznościowym. W ten sekcji wybieramy rodzaj reklamy. Do wyboru mamy zdjęcie, pokaz slajdów czy materiały video. Wgrywamy tam wszystkie multimedia oraz wybieramy, z jaką stroną na FB ma być powiązana nasza reklama. Głównym zadaniem tej sekcji jest jednak utworzenie samej reklamy. Do dyspozycji otrzymujemy pola, w których wprowadzamy nagłówek czy opis postu. Bardzo przydatną funkcją jest podgląd reklamy, która zostanie wyemitowana. Dzięki temu widzimy, jak będzie ona wyglądała, po opublikowaniu w przeglądarkach desktopowych czy na urządzeniach mobilnych. Daje to możliwość edycji reklamy, skrócenia opisów czy innego przeprojektowania zdjęcia, aby reklama była czytelna i estetyczna. Bardzo przydatnym ustawieniem w tej sekcji jest konfiguracja chatbot-a. Po chęci nawiązania kontaktu będzie on wstępnie witał lub rozmawiał z użytkownikiem, dostarczając mu informacji. Możemy skonfigurować go w ten sposób, aby przedstawiał wszystkie wstępne informacje dotyczące naszej oferty osobom, które rozpoczną rozmowę. Jest to bardzo wygodne i przydatne, gdyż samodzielnie nie musimy pisać podobnego tekstu wiele razy.

Źródło: https://mediaclick.pl/

Dodaj komentarz