Co to jest strategia treści?

Strategia treści odnosi się do zarządzania praktycznie wszystkimi materialnymi mediami, które tworzysz i posiadasz: pisane, wizualne, do pobrania… to właśnie to. Jest to częścią twojego planu marketingowego, który stale pokazuje, kim jesteś i wiedzę fachową, którą wnosisz do swojej branży.
Być może słyszałeś, jak ważne jest tworzenie treści dla rozwoju Twojej firmy. Podczas opracowywania strategii dotyczącej treści należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych rzeczy:

Dla kogo tworzysz treści

Kto jest odbiorcą docelowym tych treści? Dla ilu odbiorców tworzysz treści? Tak jak Twoja firma może mieć więcej niż jeden typ klienta, tak Twoja strategia treści może być kierowana na więcej niż jeden typ czytelnika lub kanału dystrybucji informacji.
Korzystanie z różnych rodzajów treści i kanałów pomoże Ci dostarczać różne treści do każdego rodzaju odbiorców, o których myślisz, i zaangażować wszystkich, z którymi Twoja firma prowadzi interesy.

Problem, który ma zostać rozwiązany

Idealnie, jeśli Twój produkt lub usługa rozwiązuje problem, który istnieje wśród Twoich odbiorców. Z tego samego powodu Twoje treści uświadamiają i edukują odbiorców poprzez ten problem, gdy zaczynają go identyfikować i rozwiązywać.
Solidna strategia treści wspiera ludzi po obu stronach Twojego produktu: tych, którzy wciąż zastanawiają się, jakie są ich główne wyzwania, oraz tych, którzy już korzystają z Twojego produktu, aby je pokonać. Twoje treści wzmacniają oferowane przez Ciebie rozwiązania i sprawiają, że Twoi klienci są bardziej wykwalifikowanymi użytkownikami Twojego produktu.

Co czyni cię wyjątkowym

Twoi konkurenci prawdopodobnie mają podobny produkt jak Twój, co oznacza, że ​​Twoi potencjalni klienci muszą wiedzieć, co czyni Ciebie lepszym – a przynajmniej innym. Tu właśnie pojawia się treść. Aby udowodnić, dlaczego warto kupować, musisz udowodnić, dlaczego warto słuchać.

Formaty treści, na których będziesz się koncentrować

Jakie formy przyjmą Twoje treści? Infografiki? Wideo? Posty na blogu? Po zidentyfikowaniu tematów, na których chcesz zająć stanowisko, musisz określić, które formaty mają zostać uwzględnione w budżecie, aby jak najlepiej wyrazić to stanowisko.

Kanały, w których będą publikowane treści

Tak jak możesz tworzyć treści w różnych formatach, będziesz mieć także różne kanały, na których możesz publikować. Kanały mogą obejmować posiadane zasoby takie jak witryna i blog; oraz właściwości mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter.

Jak będziesz zarządzać tworzeniem i publikacją

Ustalenie, w jaki sposób utworzysz i opublikujesz całą swoją zawartość, może być zniechęcającym zadaniem. Ważne jest, aby strategia dotycząca treści wskazywała, kto co tworzy, gdzie jest publikowany i kiedy będzie dostępna.
Dzisiejsze strategie dotyczące treści zapobiegają bałaganowi, zarządzając treścią z punktu widzenia tematu. Planując kalendarz treści wokół tematów, możesz z łatwością wizualizować przesłanie firmy i z czasem zyskać pozycję autorytetu na rynku.

Dodaj komentarz